Birdman
1 vote, average: 10,00 out of 101 vote, average: 10,00 out of 101 vote, average: 10,00 out of 101 vote, average: 10,00 out of 101 vote, average: 10,00 out of 101 vote, average: 10,00 out of 101 vote, average: 10,00 out of 101 vote, average: 10,00 out of 101 vote, average: 10,00 out of 101 vote, average: 10,00 out of 10 10,00
Loading...
Κατηγορία:
Δράμα
Ημερομηνία κυκλοφορίας:
2014
Σκηνοθεσία:
Alejandro González Iñárritu
Ηθοποιοί:
Michael Keaton, Zach Galifianakis, Edward Norton, Emma Stone, Naomi Watts

…ή, αλλιώς, μια τριπλή ανάσα ζωής: αναζωογονεί το «βασανισμένο» έργο του Alejandro González Iñárritu, την καριέρα του Michael Keaton, καθώς και τον σύγχρονο αμερικανικό κινηματογράφο.

Οι χαρακτήρες που στήνει ο Iñárritu στο Birdman θυμίζουν, αρχικά, καρικατούρες: ο ξεπεσμένος ηθοποιός (Keaton), ο παρλαπίπας δικηγόρος (Zach Galifianakis), ο αντιπαθής σταρ (Edward Norton, παρωδία του εαυτού του). Συναντάμε, επίσης, μοτίβα που κι αυτά τα συναντάμε πολύ συχνά σε χολιγουντιανά δράματα: η πρώην σύζυγος (Amy Ryan) που εξακολουθεί να πλανάται γύρω από τον άντρα της, η κόρη (Emma Stone) που παραμελήθηκε από τον πατέρα της, οι φωνές μέσα στο κεφάλι του πρωταγωνιστή που τον βασανίζουν για τις πράξεις του παρελθόντος. Θα μιλούσαμε για συμβιβασμούς που θα έκανε ο Iñárritu για να εξασφαλίσει μία «ασφαλή», «οσκαρική» ταινία, εάν δεν τους τοποθετούσε υπό ένα τόσο αντισυμβατικό, μα και τόσο συναρπαστικό πλαίσιο.

Αναφέρομαι, φυσικά, στο ότι οι σκηνές του Birdman είναι ενωμένες σε ένα, συνεχές πλάνο, που ακολουθεί τους χαρακτήρες του διαρκώς. Τα όποια στερεότυπα του αμερικανικού δράματος απογυμνώνονται και λυγίζουν υπό τη μαεστρία του σκηνοθέτη. Το πορτρέτο του κατεστραμμένου κινηματογραφικού σταρ που προσπαθεί ν’ αναβιώσει την καριέρα του μέσω του θεάτρου σχηματίζεται από τον Keaton με σοφία και ποτέ δεν υπερβάλλει στις «πώς κατάντησες έτσι» στιγμές που αφορούν τη δυσλειτουργική οικογένεια και τον αλκοολισμό – εξάλλου, το συγκεκριμένο είδος χαρακτήρα έχει ήδη εξεταστεί (λέγε με Mickey Rourke στο The Wrestler) και γελοιοποιηθεί (λέγε με Bill Murray στο St. Vincent) μέχρι τέλους. Η Naomi Watts, σε έναν μικρό, αλλά εξαιρετικό ρόλο, μας θυμίζει την εμπιστοσύνη που τρέφει ο Iñárritu γι’ αυτήν, όπως συνέβη και με το 21 Grams.

Όπως ο Antonio Sánchez ντύνει την ταινία με ένα σάουντρακ από τύμπανα, έτσι και ο Iñárritu μας προκαλεί ν’ ακούσουμε το καρδιοχτύπι του πρωταγωνιστή του. Κι αυτή η καρδιά θα κάνει τη δική σας να φτερουγίσει.

Προσθήκη σχολίου